Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
INFORMACJA
Uprzejmie informujemy, że od dnie 12.12.2024 r. funkcjonuje nowy Geoportal Powiatu Kłobuckiego, dostępny pod adresem
https://powiatklobucki.geoportal2.pl/
Naczelnik Wydziału – p.o. Katarzyna Nowakowska
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
tel. 34 310 95 61, pok. 106 (wew. 150)
tel. 34 310 95 00 (i numer wewnętrzny)
Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru posiada następującą strukturę wewnętrzną:
- Kancelaria Wydziału – w szczególności obsługa korespondencji
tel. 34 310 95 60, pok. 107 (wew. 168)
- stanowisko naczelnika Wydziału
tel. 34 310 95 61, pok. 106 (wew. 150)
- stanowisko z-cy naczelnika Wydziału - w szczególności do spraw weryfikacji poprawności wykonania prac geodezyjnych przed przyjęciem ich do zasobu geodezyjnego
tel. 34 310 95 56, pok. 97 (wew. 166, 167)
- stanowisko do spraw sprzedaży map i ewidencji wypisów i wyrysów
tel. 34 310 95 57, pok. 94 (wew. 156, 157)
- stanowisko do spraw ewidencji zgłoszeń prac geodezyjnych oraz przygotowywania materiałów do zgłoszeń prac geodezyjnych
tel. 34 310 95 54, pok. 94 (wew. 156, 157)
- stanowisko do spraw archiwizacji zasobu geodezyjnego, bezpośredniej obsługi geodetów i aktualizacji bazy osnów geodezyjnych
tel. 34 310 95 52, pok. 99 (wew. 159, 156)
- stanowisko do spraw koordynacji projektowanych przebiegów sieci uzbrojenia terenu - dokumentacji projektowej
tel. 34 310 95 53, pok. 93 (wew. 155)
- stanowiska do spraw aktualizacji baz danych EGIB, BDOT, GESUT
tel. 34 310 95 58, pok. 99 (158, 164, 160, 162, 161)
- stanowiska do spraw prowadzenia ewidencji gruntów i budynków z terenu miasta Kłobuck, gm. Miedźno, gminy Wręczyca Wielka oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów
tel. 34 310 95 55, pok. 90 (wew. 151, 152)
- stanowisko do spraw prowadzenia ewidencji gruntów i budynków z terenu gminy i miasta Krzepice, gm. Lipie, Panki,
tel. 34 310 95 63, pok. 92 (wew. 154)
- stanowisko do spraw prowadzenia ewidencji gruntów i budynków z terenu gminy Przystajń, Popów oraz Opatów
tel. 34 310 95 52, pok. 99 (wew. 163)
- stanowisko do spraw obsługi interesantów w szczególności wydawania wypisów rejestru gruntów
tel. 34 310 95 27, pok. 91 (wew. 153)
- stanowisko do spraw prowadzenia ewidencji gruntów i budynków z terenu gminy Kłobuck, obsługi poczty wychodzącej oraz spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń
tel. 34 310 95 51, pok. 96 (wew. 165)
Podstawowe zadania Wydziału:
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie
- zakładanie i aktualizowanie mapy zasadniczej oraz zakładanie osnów szczegółowych
- kontrolę opracowań przyjmowanych do zasobu powiatowego oraz udostępnianie tego zasobu
- wykonywanie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych
- prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- Referat Ewidencji Gruntów:
- prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, w tym:
- utrzymanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualizacji tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi
- zawiadamianie o dokonanych zmianach ewidencyjnych
- udostępnianie danych ewidencyjnych
- okresowa weryfikacja danych ewidencyjnych
- współpraca z organami i jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania w dziedzinie utworzenia i sfinansowania systemu dostępu i wymiany danych między ewidencją gruntów i budynków i rejestrami publicznymi, prowadzonymi przez te organy i jednostki organizacyjne z zakresu: planowania gospodarczego, planowania przestrzennego, wymiaru podatku i świadczeń, statystyki publicznej, oznaczenia nieruchomości w księgach wieczystych, ewidencji gospodarstw rolnych
- przekazywanie urzędom statystycznym wykazów oddanych do użytku budynków i mieszkań oraz ich ubytków
- współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań ustawowych
- wykonywanie spraw w zakresie scaleń i wymiany gruntów, w tym:
- współpraca z gminami w celu określenia potrzeb w zakresie prac scaleniowo–wymiennych
- analiza wpływających wniosków w sprawie dokonania scaleń i wymian gruntów pod kątem ich zasadności
- sporządzanie planów prac scaleniowo-wymiennych
- prowadzenie postępowania scaleniowego i wymiennego
- informowanie mieszkańców powiatu o potrzebie sprawdzenia zgodności ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym oraz udzielanie mieszkańcom pomocy w zakresie informacji o rodzaju i sposobie działań niezbędnych do uzyskania tytułu prawnego do zajmowanych przez nich nieruchomości i ujawnienia ich praw w księgach wieczystych.
- prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, w tym: