Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

INFORMACJA

Uprzejmie informujemy, ze z powodu choroby Powiatowego Rzecznika Konsumentów, jego biuro będzie niedostępne dla petentów, do dnia 16 grudnia 2024 r.

Zainteresowanych poradą w zakresie prawa konsumenckiego, zachęcamy do korzystania z konsultacji prawnych, w ramach systemu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej organizowanej przez Starostwo Powiatowe, a świadczonej w Kłobucku, we Wręczycy Wielkiej i w Lipiu.

Godziny porad prawnych dostępne są w zakładce Nieodpłatna Pomoc Prawna pod adresem:
https://www.powiatklobucki.pl/starostwo_powiatowe/Nieodplatna_pomoc_prawna


 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów – Krzysztof Trzewiczek

 

Miejsce urzędowania:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku

ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
pokój nr 215
tel. (34) 310 06 76

e-mail: prk@klobuck.pl

 

Godziny urzędowania:

środa: 730 – 1530
czwartek: 930 – 13
30
piątek: 730 – 1530

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony konsumenta.

 

Do pobrania:

 

Do zadań Rzecznika Konsumentów należy:

  • zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,

  • wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów, oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,

  • w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.