Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wymiana dowodu rejestracyjnego ze względu na zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym

Ogólny opis

  1. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę (w miastach na prawach powiatu - prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce jego zamieszkania o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
  2. W celu dokonania zmian w dowodzie rejestracyjnym należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dotychczasowy dowód rejestracyjny.
  3. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  4. Zaświadczenie lub odpis z rejestru badań technicznych pojazdów przeprowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określający termin następnego badania technicznego pojazdu.
  5. Dokument określający tożsamość właściciela:
    1. Osoba fizyczna: dowód osobisty.
    2. Osoby prawne:
      1. Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
    3. Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
      1. Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
      2. Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
  6. Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
  7. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

    Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów - po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.

Dokumenty do pobrania

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
    2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck

Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck

Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530 
wtorek: 800 - 1600

Godziny pracy Wydziału Komunikacji Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445 
wtorek: 800 - 1445

W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Opłata dokonanie zmian w dowodzie rejestracyjnym - wydanie nowego dowodu rejestracyjnego: 54,00 PLN.
  2. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

    opłata administracyjna:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku

    Godziny otwarcia KASY:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7 45 - 1445
    wtorek: 800 - 1445
     
  3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

    opłata skarbowa:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku

    Godziny otwarcia KASY:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445
    wtorek: 800 - 1445
  4. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Niezwłocznie, po złożeniu wymaganych dokumentów, dokonywana jest adnotacja w dowodzie rejestracyjnym oraz w karcie pojazdu (o ile została wydana) zgodnie z wnioskiem.
  2. W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów organ rejestrujący zamawia dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych.
  3. Wydanie dowodu rejestracyjnego następuje po uprzednim zwrocie dotychczasowego dowodu rejestracyjnego i okazaniu potwierdzenia zawarcia umowy ubezpieczenia OC.
  4. Dokument odbierany jest osobiście, przez umocowanego pełnomocnika za okazaniem dowodu osobistego lub za pośrednictwem poczty, za potwierdzeniem odbioru (na koszt właściciela).
  5. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck
     
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.
    Telefon kontaktowy:
    34 321 45 00
    34 321 45 03
    34 321 45 04
    34 321 45 05
    34 321 45 06
     
  3. Na stronie internetowej https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.htmlpodając 5 ostatnich znaków numeru nadwozia wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu.

Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.