Wymiana zniszczonych lub zagubionych tablic rejestracyjnych
Ogólny opis
- W przypadku zniszczenia, zagubienia lub kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje:
1.1. Nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym.
1.2. Zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (wtórnik) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.
- Wymiana zagubionych tablic rejestracyjnych (tablicy rejestracyjnej) wymaga złożenia przez właściciela oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań o zagubieniu tablic (tablicy) rejestracyjnych.
- Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika) lub nowego dowodu rejestracyjnego organ rejestrujący wydaje na wniosek właściciela pojazdu pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne.
- Dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice (tablica) rejestracyjne są wydawane za opłatą. Opłatę pobiera organ dokonujący rejestracji.
- Właściciel pojazdu ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu, w ramach ubezpieczenia OC.
- W celu wymiany tablic należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- W przypadku wymiany tablic na nowe numery rejestracyjne dodatkowo:
3.1. Dotychczasowy dowód rejestracyjny (oryginał).
3.2. Dotychczasowe tablice rejestracyjne (oryginały).
- W przypadku wymiany tablic (tablicy) z zachowaniem dotychczasowego numeru (wtórnik) dodatkowo:
4.1. Dotychczasowy dowód rejestracyjny (oryginał).
4.2. Oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
- W przypadku kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych dodatkowo:
5.1. Dotychczasowy dowód rejestracyjny (oryginał).
5.2. Zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych.
- Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.
Dokumenty do pobrania
- Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.pdf (929,85KB)
- Wniosek.pdf (998,21KB)
- Pełnomocnictwo.pdf (323,82KB)
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
1.1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
1.2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
1.3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:30 – 15:30
wtorek: 8:00 – 16:00
Godziny pracy Wydziału Komunikacji Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:45 – 14:45
wtorek: 8:00 - 15:30
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Opłata za wydanie wtórników tablic rejestracyjnych:
1.1. Jednej tablicy samochodowej (w przypadku gdy jest to tablica unijna ze zmniejszoną czcionką): 52,50 PLN.
1.2. Dwóch tablic samochodowych ( w przypadku gdy są to tablice z flagą PL lub unijne z poprzednią czcionką): 92,50 PLN.
1.3. Naczepa, przyczepa, ciągnik rolniczy: 52,50 PLN.
1.4. Motorower: 42,50 PLN.
- Opłata za wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym z wydaniem pozwolenia czasowego: 165,00 PLN.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
opłata administracyjna:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- W przypadku kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym.
- W przypadku zgubienia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym.
- W przypadku zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje, nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym.
- W wyżej wymienionych przypadkach organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu może wydać zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (wtórnik) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego. Czas produkcji tablic rejestracyjnych – do 5 dni roboczych).
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Telefon kontaktowy:
343214500
343214503
343214504
343214505
343214506
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
1.1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
1.2.Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
1.3.Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.