Wydanie tablic indywidualnych
Ogólny opis
- Dla pojazdów zarejestrowanych na terenie RP wymogiem jest powiadomienie o każdorazowym zbyciu lub nabyciu pojazdu w terminie do 30 dni. Właściciel, który nie złoży wniosek o rejestrację pojazdu podlega karze pieniężnej w wysokości od 500 PLN.
- Tablice indywidualne dla danego pojazdu można zamówić tylko dla pojazdów samochodowych i motocykli (tablice indywidualne nie są wydawane dla motorowerów, naczep, przyczep, ciągników rolniczych) w następujących przypadkach:.
2.1. w przypadku rejestracji pojazdu,
2.2. w przypadku, gdy ma być dokonana wymiana tablic podczas rejestracji,
2.3. w przypadku, gdy nastąpiło zgubienie, kradzież lub zniszczenie w stopniu powodującym nieczytelność dotychczasowych tablic,
2.4. w przypadku, gdy dotychczasowe tablice są czarne.
- Tablice indywidualne zawierają: wyróżnik województwa oraz wyróżnik indywidualny.
- Wyróżnik ten może się składać z liter i cyfr w liczbie od 3 do 5 z zastrzeżeniem, że nie więcej niż 2 ostatnie litery można zastąpić cyfrą. Wyróżnik indywidualny może być tworzony z następujących liter: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z.
- Wyróżnik indywidualny jest określany przez właściciela pojazdu. Wyróżnik indywidualny stanowi wyraz, skrót lub określenie w języku polskim, nie może zawierać treści obraźliwych lub niezgodnych z zasadami współżycia społecznego.
- Tablice indywidualne są przypisane do danego pojazdu, ale nie do właściciela pojazdu. Dotychczasowy właściciel pojazdu, na którego wniosek były wydane tablice indywidualne, w przypadku sprzedaży pojazdu nie może zachować, ani też zamówić tych samych tablic dla innego pojazdu.
- Tablice indywidualne wydane już dla danego pojazdu w innym urzędzie w trakcie kolejnej rejestracji pojazdu w kolejnym urzędzie są jedynie legalizowane (zmieniane są im znaki legalizacyjne), a nie złomowane.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- Dokumenty są wymagane takie, jak zgodnie z procedurą postępowania w kartach usług odpowiednio dla:
3.1. Pierwsza rejestracja fabrycznie nowego pojazdu zakupionego na terytorium RP
3.2. Przerejestrowanie pojazdu zarejestrowanego i zakupionego na terytorium RP
3.3. Wymiana zniszczonych tablic rejestracyjnych
3.4. Wymiana czarnych tablic rejestracyjnych
Dokumenty do pobrania
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
1.1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
1.2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
1.3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:30 – 15:30
wtorek: 8:00 – 16:00
Godziny pracy Wydziału Komunikacji Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:45 – 14:45
wtorek: 8:00 - 15:30
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Opłata za wydanie tablic indywidualnych:
1.1. dla tablic samochodowych - 1000 PLN
1.2 dla tablicy motocyklowej - 500 PLN
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
opłata administracyjna:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Średni czas oczekiwania na otrzymanie tablic indywidualnych i dowodu rejestracyjnego wynosi ok. 3 tygodni.
- Dokumenty i tablice odbierane są osobiście za potwierdzeniem odbioru.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Telefon kontaktowy:
343214500
343214503
343214504
343214505
343214506
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
1.1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
1.2.Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
1.3.Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.