Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej do oznaczenia bagażnika

Ogólny opis

  1. Organ rejestrujący, właściwy dla miejsca rejestracji pojazdu, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną, dodatkową tablicę rejestracyjną, o tym samym numerze rejestracyjnym co numer rejestracyjny tego pojazdu.
  2. W celu uzyskania dodatkowej tablicy rejestracyjnej należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
  3. Dodatkowa tablica rejestracyjna wydawana jest za opłatą, którą pobiera organ dokonujący rejestracji.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  3. Dokument określający tożsamość właściciela:
    1. Osoba fizyczna: dowód osobisty.
    2. Osoby prawne:
      1. Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
    3. Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
      1. Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
      2. Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
  4. Oświadczenie - w przypadku gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
  5. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.

Dokumenty do pobrania

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
    2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck

Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck

Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530 
wtorek: 800 - 1600

Godziny pracy Wydziału Komunikacji Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445 
wtorek: 800 - 1445

  1. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Opłata za wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej do oznaczania bagażnika na wniosek właściciela pojazdu wynosi 52,50 PLN dla każdego pojazdu.

Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

opłata administracyjna:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku

Godziny otwarcia KASY:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek : 745- 1445
wtorek: 800- 1445

  1. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku

Godziny otwarcia KASY:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745- 1445
wtorek: 800- 1445  

  1. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Dodatkową tablicę rejestracyjną na wniosek właściciela pojazdu, organ rejestrujący zamawia (czas produkcji tablicy rejestracyjnej – do 5 dni roboczych):
    1. po dokonaniu czasowej rejestracji pojazdu, o której mowa w art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy, lub przy wydaniu dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd samochodowy jest rejestrowany przez ten organ, albo
    2. po zarejestrowaniu pojazdu przez ten organ
  2. Właściciel pojazdu odbierając dodatkową tablicę rejestracyjną przedstawia do wglądu dowód rejestracyjny tego pojazdu.
  3. W przypadku kradzieży, zagubienia lub zniszczenia dodatkowej tablicy rejestracyjnej, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje wtórnik tej tablicy po przedstawieniu przez właściciela pojazdu:
    1. dowodu rejestracyjnego,
    2. stosownego oświadczenia, że dodatkowa tablica rejestracyjna została skradziona, zgubiona albo zniszczona.
  4. Właściciel pojazdu, po przedstawieniu dowodu rejestracyjnego może dokonać zwrotu dodatkowej tablicy rejestracyjnej albo jej wtórnika do organu rejestrującego, który wydał tę tablicę.
  5. Dokumenty i tablica odbierane są osobiście.

Informacje na temat przebiegu sprawy
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck

Telefon kontaktowy:
34 321 45 00
34 321 45 03
34 321 45 04
34 321 45 05
34 321 45 06

Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.