Dokonanie adnotacji o VAT w dowodzie rejestracyjnym
Ogólny opis
- O dokonanie adnotacji o VAT w dowodzie rejestracyjnym mogą ubiegać się właściciele:
1.1. Pojazdów samochodowych, innych niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;
1.2. Pojazdów samochodowych, innych niż samochody osobowe, które posiadają kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;
- W celu dokonania wpisu w dowodzie rejestracyjnym należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Zaświadczenie o wykonanym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu, wystawione przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, potwierdzające, iż pojazd spełnia określone powyżej warunki.
- Dowód rejestracyjny.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
4.1. Osoba fizyczna: dowód osobisty.
4.2. Osoby prawne: Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
4.3. Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne: Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
4.4. Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.
Dokumenty do pobrania
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
1.1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
1.2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
1.3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.30 – 15.30
wtorek: 8.00 – 16.00
Godziny pracy Wydziału Komunikacji Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.45 – 14.45
wtorek: 8:00 - 15:30
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Wniosek jest wolny od opłat.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
Godziny otwarcia KASY:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.45 – 14.45
wtorek: 8.00 – 14.45
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Niezwłocznie, po złożeniu kompletnego wniosku (w przypadku rejestracji drogą elektroniczną po dostarczeniu oryginałów dokumentów) dokonywana jest adnotacja w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu.
- Dokumenty odbierane są osobiście, przez umocowanego pełnomocnika, za okazaniem dowodu osobistego lub za pośrednictwem poczty, za potwierdzeniem odbioru (na koszt właściciela).
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Telefon kontaktowy:
34 321 45 00
34 321 45 03
34 321 45 04
34 321 45 05
34 321 45 06
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
1.1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
1.2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
1.3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.