Wpis/Wykreślenie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem
Ogólny opis
- Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę (w miastach na prawach powiatu - prezydenta miasta) o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
- W celu dokonania wpisu w dowodzie rejestracyjnym należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.
Wymagane dokumenty
- Wpis adnotacji w dowodzie rejestracyjnym o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem.
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód rejestracyjny.
- Wyciąg ze Świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem (do wglądu).
- Faktura lub rachunek za montaż w/w instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem (do wglądu).
- Dokument określający tożsamość właściciela:
6.1. Osoba fizyczna: dowód osobisty.
6.2. Osoby prawne: Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
6.3. Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.
- Wykreślenie adnotacji z dowodu rejestracyjnego o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem:
7.1. Wypełniony formularz wniosku.
7.2. Dowód rejestracyjny.
7.3. Dokument potwierdzający demontaż instalacji gazowej lub zaświadczenie o wykonanym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu potwierdzające demontaż instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
8.1. Osoba fizyczna: dowód osobisty.
8.2. Osoby prawne: Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
8.3. Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Dokumenty do pobrania
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
1.1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
1.2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
1.3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
- Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.30 – 15.30
wtorek: 8.00 – 16.00
Godziny pracy Wydziału Komunikacji Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.45 – 14.45
wtorek: 8:00 - 15:30
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Wniosek jest wolny od opłat.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Niezwłocznie, po złożeniu wszystkich dokumentów dokonywana jest adnotacja w dowodzie rejestracyjnym pojazdu oraz w karcie pojazdu, o ile została wydana bądź wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie dokonania ww. wpisów.
- Dokument odbierany jest osobiście.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Telefon kontaktowy:
34 321 45 00
34 321 45 03
34 321 45 04
34 321 45 05
34 321 45 06
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi wnioski
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
1.1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
1.2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
1.3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi
Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.