Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego na wniosek właściciela pojazdu

Ogólny opis

  1. W celu uzyskania wtórnika dowodu rejestracyjnego należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
  2. Dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe są wydawane za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej. Opłatę oraz opłatę ewidencyjną pobiera organ dokonujący rejestracji.
  3. Właściciel pojazdu ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu, w ramach ubezpieczenia OC.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  3. Oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego) o kradzieży lub zagubieniu dowodu rejestracyjnego.
  4. Zniszczony blankiet dowodu rejestracyjnego - w przypadku zniszczenia poprzedniego dokumentu w stopniu powodującym jego nieczytelność.
  5. Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu lub odpis ostatniego badania technicznego (w przypadku braku informacji o terminie następnego badania technicznego pojazdu w centralnej ewidencji pojazdów) – przy wydaniu wtórnika dowodu rejestracyjnego.
  6. Dokument określający tożsamość właściciela:
    1. Osoba fizyczna: dowód osobisty.
    2. Osoby prawne:
      1. Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
    3. Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
      1. Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
      2. Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
  7. Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
  8. Oświadczenie - w przypadku gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
  9. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

    Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.

Dokumenty do pobrania

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
    2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck

Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck

Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530 
wtorek: 800 - 1600

Godziny pracy Wydziału Komunikacji Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445 
wtorek: 800 - 1445

  1. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Opłata za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego na wniosek właściciela wynosi 54,00 PLN.
  2. Opłata za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego na wniosek właściciela z pozwoleniem czasowym wynosi 72,50 PLN.


Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

opłata administracyjna:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku

Godziny otwarcia KASY:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445
wtorek: 800 - 1445

  1. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

    opłata skarbowa:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku

    Godziny otwarcia KASY:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445
    wtorek: 800 - 1445
     
  2. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Niezwłocznie, po złożeniu kompletnego wniosku (w przypadku rejestracji drogą elektroniczną po dostarczeniu oryginałów dokumentów) wydawane jest pozwolenie czasowe.
  2. Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje się na okres nie przekraczający 30 dni. W szczególnych przypadkach okres ten może być jednorazowo przedłużony o 14 dni.
  3. W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów organ rejestrujący zamawia dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów wartościowych.
  4. Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego następuje po uprzednim zwrocie pozwolenia czasowego i okazaniu potwierdzenia zawarcia umowy ubezpieczenia OC.
  5. Dokument odbierany jest osobiście, przez umocowanego pełnomocnika za okazaniem dowodu osobistego lub za pośrednictwem poczty, za potwierdzeniem odbioru (na koszt właściciela).

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.
    Telefon kontaktowy:
    34 321 45 00
    34 321 45 03
    34 321 45 04
    34 321 45 05
    34 321 45 06
  3. Na stronie internetowej https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.htmlpodając 5 ostatnich znaków numeru nadwozia wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu.

Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.