Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydanie zgody (decyzji) do wykonania tabliczki znamionowej zastępczej

Ogólny opis

  1. Organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje, w drodze decyzji, zgodę na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej w przypadku:

1.1. Braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej.
1.2. Utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie określenia cech identyfikacyjnych pojazdu.

  1. W celu uzyskania zgody na nadanie wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  3. Dowód rejestracyjny.
  4. Oświadczenie wnioskodawcy o braku tabliczki znamionowej.
  5. Dokument określający tożsamość właściciela:

5.1. Osoba fizyczna: dowód osobisty.
5.2. Osoby prawne: Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
5.3. Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:

Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.

Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.

Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).

  1. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  2. Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.

Dokumenty do pobrania

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

1.1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
1.2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

  1. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
  2. W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:

Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck

  1. Dokumenty należy złożyć osobiście:

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck

Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.30 – 15.30
wtorek: 8.00 – 16.00

Godziny pracy Wydziału Komunikacji Transportu w zakresie obsługi interesantów:

poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.45 – 14.45
wtorek: 8:00 - 15:30

  1. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Opłaty

  1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 PLN.

opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku

Godziny otwarcia KASY:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.45 – 14.45
wtorek: 8.00 – 14.45

  1. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.

2.1 Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku

Godziny otwarcia KASY:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.45 – 14.45
wtorek: 8.00 – 14.45

  1. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  2. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna o wyrażeniu zgodny na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej bądź decyzja o odmowie wyrażenia takiej zgody.
  2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:

2.1. Poprzez pocztę tradycyjną.

2.2. Osobiście w siedzibie urzędu.

  1. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  2. W przypadku uzyskania zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej, właściciel pojazdu udaje się do uprawnionej stacji kontroli pojazdów w celu wykonania i umieszczenia przez uprawnionego diagnostę takiej tabliczki.
  3. Diagnosta wydaje zaświadczenie potwierdzające wykonanie i umieszczenie tabliczki zastępczej.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck

  1. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Telefon kontaktowy:
34 321 45 00
34 321 45 03
34 321 45 04
34 321 45 05
34 321 45 06

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie występuje.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:

1.1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
1.2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
1.3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.

  1. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

Przetwarzanie danych osobowych

Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.