Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydanie kolejnych wypisów z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego/ licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób/rzeczy

Ogólny opis

  1. Organ wydaje wypis lub wypisy z zezwolenia/licencji w liczbie nie większej niż liczba pojazdów samochodowych określona we wniosku, dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej.
  2. Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego zmiany danych określonych we wniosku o udzieleniu zezwolenia/licencji nie później niż w terminie 28 dni od dni ich powstania.
  3. Jeżeli zmiany polegają na zwiększeniu liczby pojazdów, przedsiębiorca jest zobowiązany udokumentować zdolność finansową dla każdego zgłoszonego pojazdu samochodowego i może wystąpić z wnioskiem o wydanie kolejnych wypisów.
  4. W celu uzyskania kolejnych wypisów z zezwolenia/licencji należy złożyć stosowny wniosek wraz wymaganymi dokumentami.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty za wydanie wypisu (wypisów).
    1. Wykaz pojazdów zawierający informacje:
  • marka, typ,
  • rodzaj /przeznaczenie,
  • numer rejestracyjny,
  • kraj rejestracji,
  • numer VIN,
  • wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem wraz z dokumentami dopuszczającymi nowo zgłaszany pojazd/y do ruchu (dowód rejestracyjny z ważnymi badaniami technicznymi), a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem pojazdu/ów również dokumenty potwierdzające prawo dysponowania tymi pojazdami (umowy najmu, dzierżawy, leasingowe itp.)
  1. Dokumenty potwierdzające sytuację finansową dla każdego zgłoszonego pojazdu samochodowego w wysokości:
  • 9000 euro - na pierwszy pojazd,
  • 5000 euro na każdy następny pojazd.

Dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez przedsiębiorcę zdolności finansowej są:

  • roczne sprawozdanie finansowe potwierdzone przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę,
  • gwarancja bankowa,
  • ubezpieczenie w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej z jednego lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo na wymaganą kwotę.
  1. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

    Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.

Dokumenty do pobrania

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

    W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:

    Starostwo Powiatowe w Kłobucku
    Rynek im. Jana Pawła II 13
    42-100 Kłobuck

    Dokumenty należy złożyć osobiście:

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530
    wtorek: 800- 1600

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
    wtorek: 800- 1445

Opłaty

  1. Opłata administracyjna za wydanie wypisu z zezwolenia/licencji na każdy pojazd samochodowy zgłoszony we wniosku o wydanie kolejnych wypisów (11% opłaty administracyjnej, stanowiącej podstawę dla obliczenia opłaty jak za udzielenie zezwolenia) – 110 PLN  

    opłata administracyjna:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku
     
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

    opłata skarbowa:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
     
  3. Termin wniesienia opłaty administracyjnej: najpóźniej w dniu złożenia wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. W terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku następuje wydanie wypisu lub wypisów z zezwolenia/licencji w ilości odpowiadającej liczbie dodatkowo zgłoszonych pojazdów samochodowych, bądź wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie wydania wypisu lub wypisów z zezwolenia/licencji.
    W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  2. W przypadku braku formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  3. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę osobiście w siedzibie urzędu.

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck

Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445
wtorek: 800 - 1445

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck
     
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

    Telefon kontaktowy:
    34 321 45 00
    34 321 45 08

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który tą decyzję wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
  5. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. - o transporcie drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
  2. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE.

Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.