Wydanie kolejnych wypisów z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego/ licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób/rzeczy
Ogólny opis
- Organ wydaje wypis lub wypisy z zezwolenia/licencji w liczbie nie większej niż liczba pojazdów samochodowych określona we wniosku, dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej.
- Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego zmiany danych określonych we wniosku o udzieleniu zezwolenia/licencji nie później niż w terminie 28 dni od dni ich powstania.
- Jeżeli zmiany polegają na zwiększeniu liczby pojazdów, przedsiębiorca jest zobowiązany udokumentować zdolność finansową dla każdego zgłoszonego pojazdu samochodowego i może wystąpić z wnioskiem o wydanie kolejnych wypisów.
- W celu uzyskania kolejnych wypisów z zezwolenia/licencji należy złożyć stosowny wniosek wraz wymaganymi dokumentami.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty za wydanie wypisu (wypisów).
- Wykaz pojazdów zawierający informacje:
- marka, typ,
- rodzaj /przeznaczenie,
- numer rejestracyjny,
- kraj rejestracji,
- numer VIN,
- wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem wraz z dokumentami dopuszczającymi nowo zgłaszany pojazd/y do ruchu (dowód rejestracyjny z ważnymi badaniami technicznymi), a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem pojazdu/ów również dokumenty potwierdzające prawo dysponowania tymi pojazdami (umowy najmu, dzierżawy, leasingowe itp.)
- Dokumenty potwierdzające sytuację finansową dla każdego zgłoszonego pojazdu samochodowego w wysokości:
- 9000 euro - na pierwszy pojazd,
- 5000 euro na każdy następny pojazd.
Dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez przedsiębiorcę zdolności finansowej są:
- roczne sprawozdanie finansowe potwierdzone przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę,
- gwarancja bankowa,
- ubezpieczenie w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej z jednego lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo na wymaganą kwotę.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.
Dokumenty do pobrania
- Wniosek o udzielenie_zmianę zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika.pdf (117,47KB)
- Wykaz pojazdów.pdf (71,81KB)
- Pełnomocnictwo.pdf (73,21KB)
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530
wtorek: 800- 1600
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
wtorek: 800- 1445
Opłaty
- Opłata administracyjna za wydanie wypisu z zezwolenia/licencji na każdy pojazd samochodowy zgłoszony we wniosku o wydanie kolejnych wypisów (11% opłaty administracyjnej, stanowiącej podstawę dla obliczenia opłaty jak za udzielenie zezwolenia) – 110 PLN
opłata administracyjna:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
- Termin wniesienia opłaty administracyjnej: najpóźniej w dniu złożenia wniosku.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- W terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku następuje wydanie wypisu lub wypisów z zezwolenia/licencji w ilości odpowiadającej liczbie dodatkowo zgłoszonych pojazdów samochodowych, bądź wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie wydania wypisu lub wypisów z zezwolenia/licencji.
W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy. - W przypadku braku formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę osobiście w siedzibie urzędu.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445
wtorek: 800 - 1445
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Telefon kontaktowy:
34 321 45 00
34 321 45 08
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który tą decyzję wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
- Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
Skargi i wnioski
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
- Pisemnie pocztą tradycyjną.
- Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. - o transporcie drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE.
Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.