Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zmiana licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy

Ogólny opis

  1. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego zmiany danych zawartych we wniosku o udzielenie licencji nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
  2. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
  3. W przypadku, o którym mowa w punkcie 2 wydawana jest decyzja w sprawie zmiany licencji.
  4. W pozostałych przypadkach zmiany są odnotowywane w ewidencji organu licencyjnego bez wydawania dodatkowych dokumentów dla Wnioskodawcy.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty, (w przypadku zmiany danych zawartych w licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy) najpóźniej w dniu złożenia wniosku.
  3. Dokument potwierdzający zgłaszane zmiany. W przypadku, gdy zmiana dotyczy załącznika do wniosku o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
    1. W przypadku zmiany organu zarządzającego osoby prawnej oświadczenia o spełnianiu wymogu dobrej reputacji, przez członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawna lub komandytową.
    2. W przypadku zmiany osoby zarządzającej transportem oświadczenie oraz kopia certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby.
    3. W przypadku zmiany warunków związanych z wymogiem zdolności finansowej:
      Dokumenty potwierdzające spełnienie tego wymogu w wysokości 50 000 euro. Wymóg ten potwierdza się: Rocznym sprawozdaniem finansowym lub dokumentami potwierdzającymi:
      • dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
      • posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
      • udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
      • własność nieruchomości.
  4. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

    Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.

Dokumenty do pobrania

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

    W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:

    Starostwo Powiatowe w Kłobucku
    Rynek im. Jana Pawła II 13
    42-100 Kłobuck

    Dokumenty należy złożyć osobiście:

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530
    wtorek: 800- 1600

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
    wtorek: 800- 1445

Opłaty

  1. Opłata administracyjna za zmianę licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy stanowi - 10% opłaty jak za udzielenie licencji.

opłata administracyjna:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku

Godziny otwarcia KASY Wydziału Komunikacji Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
wtorek: 800-1445

  1. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

    opłata skarbowa:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku

    Godziny otwarcia KASY Wydziału Komunikacji i Transportu:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
    wtorek: 800-1445
     
  2. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. W terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja w sprawie zmiany licencji bądź decyzja o odmowie zmiany licencji. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  2. W przypadku braku formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  3. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę osobiście w siedzibie urzędu.

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck

Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
wtorek: 800-1445

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck
     
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

    Telefon kontaktowy:
    34 321 45 00
    34 321 45 08

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
  5. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. - o transporcie drogowym wraz z przepisami wykonawczymi
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.