Zmiana licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Ogólny opis
- Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego zmiany danych zawartych we wniosku o udzielenie licencji nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
- Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
- W przypadku, o którym mowa w punkcie 2 wydawana jest decyzja w sprawie zmiany licencji.
- W pozostałych przypadkach zmiany są odnotowywane w ewidencji organu licencyjnego bez wydawania dodatkowych dokumentów dla Wnioskodawcy.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty, (w przypadku zmiany danych zawartych w licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy) najpóźniej w dniu złożenia wniosku.
- Dokument potwierdzający zgłaszane zmiany. W przypadku, gdy zmiana dotyczy załącznika do wniosku o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- W przypadku zmiany organu zarządzającego osoby prawnej oświadczenia o spełnianiu wymogu dobrej reputacji, przez członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawna lub komandytową.
- W przypadku zmiany osoby zarządzającej transportem oświadczenie oraz kopia certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby.
- W przypadku zmiany warunków związanych z wymogiem zdolności finansowej:
Dokumenty potwierdzające spełnienie tego wymogu w wysokości 50 000 euro. Wymóg ten potwierdza się: Rocznym sprawozdaniem finansowym lub dokumentami potwierdzającymi:- dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
- posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
- udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
- własność nieruchomości.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.
Dokumenty do pobrania
- Wniosek o wydanie licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.pdf (101,80KB)
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem.pdf (87,73KB)
- Oświadczenie o spełnieniu dobrej repurtacji.pdf (90,42KB)
- Pełnomocnictwo.pdf (73,21KB)
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530
wtorek: 800- 1600
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
wtorek: 800- 1445
Opłaty
- Opłata administracyjna za zmianę licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy stanowi - 10% opłaty jak za udzielenie licencji.
opłata administracyjna:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- W terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja w sprawie zmiany licencji bądź decyzja o odmowie zmiany licencji. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
- W przypadku braku formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę osobiście w siedzibie urzędu.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
wtorek: 800-1445
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Telefon kontaktowy:
34 321 45 00
34 321 45 08
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
- Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
Skargi i wnioski
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
- Pisemnie pocztą tradycyjną.
- Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. - o transporcie drogowym wraz z przepisami wykonawczymi
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.