Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydanie zezwolenia na korzystanie z dróg w sposób szczególny

Ogólny opis

  1. Organizator imprezy jest obowiązany zapewnić:
    1. spełnienie wymagań określonych w szczególności w przepisach prawa budowlanego, przepisach sanitarnych, przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska;
    2. wyróżniającą się elementami ubioru służbę porządkową i informacyjną;
    3. pomoc medyczną i przedmedyczną, dostosowaną do liczby uczestników imprezy, a także odpowiednie zaplecze higieniczno-sanitarne;
    4. drogi ewakuacyjne oraz drogi umożliwiające dojazd służb ratowniczych i Policji, Straży Granicznej oraz Żandarmerii Wojskowej;
    5. warunki zorganizowania łączności między podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy;
    6. sprzęt ratowniczy i gaśniczy oraz środki gaśnicze niezbędne do zabezpieczenia działań ratowniczo-gaśniczych;
    7. w razie potrzeby pomieszczenie dla służb kierujących zabezpieczeniem imprezy;
    8. środki techniczne niezbędne do zabezpieczenia imprezy, a w szczególności:
      • znaki lub tablice ostrzegawcze i informacyjne,
      • liny, taśmy lub wstęgi służące do oznaczenia trasy lub miejsca imprezy,
      • bariery, płotki lub przegrody służące do odgradzania miejsca imprezy.
  2. Organizator imprezy jest obowiązany:
    1. uzgodnić z organami zarządzającymi ruchem na drogach przebieg trasy, na której ma się odbyć impreza;
    2. współdziałać z Policją oraz, jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej lub na drogach przyległych do tych terenów, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową:
      • uzgadniając przebieg trasy lub miejsce imprezy,
      • stosując polecenia dotyczące prawidłowego zabezpieczenia imprezy,
      • dokonując wspólnego objazdu trasy lub miejsca imprezy;
    3. sporządzić plan określający sposoby zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas imprezy na terenie poszczególnych województw, obejmujący:
      • listę osób wchodzących w skład służby porządkowej, ich rozmieszczenie oraz elementy ubioru wyróżniające te osoby,
      • pisemną instrukcję określającą zadania służb porządkowych, opracowaną w uzgodnieniu z Policją,
      • rodzaj i ilość środków technicznych, o których mowa w art. 65a ust. 2 pkt 8 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, oraz miejsce ich rozlokowania,
      • rodzaje, zakres i sposób zabezpieczenia ratowniczego imprezy, w uzgodnieniu z właściwym komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz innymi służbami ratowniczymi, w tym z właściwymi dysponentami jednostek systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego,
      • sposób oznaczenia miejsc niebezpiecznych dla uczestników imprezy,
      • oznakowanie pojazdów uczestniczących w imprezie i towarzyszących tej imprezie,
      • rodzaje zezwoleń umożliwiających poruszanie się osób lub pojazdów w miejscach wyłączonych z ruchu publicznego,
      • organizację łączności bezprzewodowej między organizatorem imprezy a Policją w trakcie trwania imprezy,
      • sposób informowania o ograniczeniach w ruchu drogowym wynikających z przebiegu imprezy - przed imprezą i w trakcie jej trwania;
    4. opracować regulamin oraz program imprezy;
    5. ustalić z Policją oraz, jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową terminy wspólnych spotkań organizowanych w celu uzgodnienia spraw związanych z zabezpieczeniem imprezy;
    6. zapewnić realizację planu, o którym mowa w pkt 3;
    7. uzgodnić z zarządcą drogi obszar wykorzystania pasa drogowego oraz sposób i termin przywrócenia go do stanu poprzedniego;
    8. powiadomić przedsiębiorstwa komunikacji publicznej o przewidywanym czasie występowania utrudnień w ruchu drogowym;
    9. na polecenie organu zarządzającego ruchem na drodze opracować projekt organizacji ruchu w uzgodnieniu z Policją;
    10. udzielić dokładnych informacji dotyczących imprezy, na żądanie Policji lub innych podmiotów wymienionych w art. 65a ust. 3 pkt 1, 2, 7 i 8 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, a także wojewody właściwego ze względu na miejsce odbywania się imprezy, jeżeli są one niezbędne do realizacji ich zadań w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego;
    11. przekazywać do wiadomości publicznej informacje o utrudnieniach w ruchu wynikających z planowanej imprezy.
  3. Wniosek należy złożyć co najmniej 30 dni przed planowanym rozpoczęciem imprezy.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  3. Wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka , a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia.
  4. Program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw.
  5. Plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust.3 pkt 3. Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.
  6. Zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będących następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw.
  7. Pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzenia jej na terenach leśnych.

Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.

Dokumenty do pobrania

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

    W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:

    Starostwo Powiatowe w Kłobucku
    Rynek im. Jana Pawła II 13
    42-100 Kłobuck

    Dokumenty należy złożyć osobiście:

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530
    wtorek: 800- 1600

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
    wtorek: 800- 1445

Opłaty

  1. Kwota opłaty: 48 PLN.
  2. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem lub przekazem pocztowym.

    opłata skarbowa:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
  1. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Decyzja wydawana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin wynosi 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
  2. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  3. Decyzja wydawana jest nie później niż 7 dni przed terminem planowanej imprezy.
  4. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    1. Poprzez pocztę tradycyjną.
    2. Osobiście w siedzibie urzędu.
  5. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck
     
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

    Telefon kontaktowy:
    34 321 45 00
    34 321 45 02

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
  5. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.

Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.