Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę

Dokumenty do pobrania:

Ogólny opis

  1. Wydanie decyzji o przeniesieniu decyzji udzielającej pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu, jeśli przyjmuje on wszystkie warunki zawarte w tej decyzji, w związku ze zmianą inwestora inwestycji będącej w budowie.
  2. Przeniesienie pozwolenia na budowę może nastąpić tylko w przypadku kiedy decyzja pozwolenia na budowę jest ważna. Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub budowa została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata.
  3. Stronami w postępowaniu o przeniesienie pozwolenia na budowę są jedynie podmioty, między którymi ma być dokonane przeniesienie decyzji.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
  3. Zgoda inwestora na rzecz którego decyzja została wydana, na przeniesienie tej decyzji na nowego inwestora (oryginał).
  4. Oświadczenie Inwestora o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w decyzji o pozwoleniu na budowę, podlegającej przeniesieniu.
  5. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    2. Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Platforma e-budownictwo (https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/)

Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną - po dokonaniu czynności urzędowych - zostaną odesłane na wskazany adres.

W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:

Starostwo Powiatowe w Kłobuck
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck

Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Kancelaria, pokój nr 3 (parter)

Godziny pracy Wydziału Architektury, Budownictwa i Urbanistyki:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730-1530
wtorek: 800-1600
 

  1. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie

Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Kancelaria, pokój nr 3 (parter)

Godziny pracy Wydziału Architektury, Budownictwa i Urbanistyki:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730-1530
wtorek: 800-1600

Opłaty

  1. Kwota opłaty skarbowej: 90 zł
    opłata skarbowa:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
     
  2. Termin wniesienia opłaty: obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
  3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

    opłata skarbowa:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
     
  4. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
  5. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej (art. 9 Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635).

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Decyzja wydawana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin wynosi 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
  2. Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.
  3. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    1. Poprzez pocztę tradycyjną.
    2. Osobiście w siedzibie urzędu.

Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Wydział Architektury, Budownictwa i Urbanistyki
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck

pokój nr 131 tel. (34) 310 95 35 - dot. Gmin: Lipie, Miedźno, Opatów, Panki, Popów, Przystajń
pokój nr 111 tel. (34) 310 95 31 - dot. Gmin: Kłobuck, Krzepice
pokój nr 110 tel. (34) 310 95 29 - dot. Gminy: Wręczyca Wielka
pokój nr 112 tel. (34) 310 95 32 - dot. wydawania dzienników budowy
pokój nr 130 tel. (34) 310 95 34 - Naczelnik Wydziału

  1. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Wydział Architektury, Budownictwa i Urbanistyki
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck

pokój nr 131 tel. (34) 310 95 35 - dot. Gmin: Lipie, Miedźno, Opatów, Panki, Popów, Przystajń
pokój nr 111 tel. (34) 310 95 31 - dot. Gmin: Kłobuck, Krzepice
pokój nr 110 tel. (34) 310 95 29 - dot. Gminy: Wręczyca Wielka
pokój nr 112 tel. (34) 310 95 32 - dot. wydawania dzienników budowy
pokój nr 130 tel. (34) 310 95 34 - Naczelnik Wydziału

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie wnosi się do Wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
  5. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.).

Przetwarzanie danych osobowych

Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.