Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego
Wniosek dotyczy wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane.
Dokumenty do pobrania:
- Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego PB-2a.pdf (116,34KB)
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane PB-5.pdf (72,64KB)
- Oświadczenie inwestora o spełnieniu przesłanek o których mowa w art. 30 ust. 2a pkt. 6 i 7.pdf (116,28KB)
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz zgłoszenia.
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
- Oświadczenie inwestora, że: planowana budowa jest prowadzona w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych; przyjmuje odpowiedzialność za kierowanie budową w przypadku nieustanowienia kierownika; dokumentacja jest kompletna
- Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- Projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów (w postaci papierowej w 3 egzemplarzach albo w postaci elektronicznej),
- Zaświadczenie projektantów o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego aktualne na dzień opracowania projektu budowlanego,
- Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika,
- Pozwolenia, uzgodnienia i opinie, których obowiązek dołączenia wynika
z przepisów odrębnych lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień i opinii,
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Platforma e-budownictwo (https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/)
W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobuck
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Kancelaria, pokój nr 3 (parter)
Godziny pracy Wydziału Architektury, Budownictwa i Urbanistyki:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730-1530
wtorek: 800-1600
Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Kancelaria, pokój nr 3 (parter)
Godziny pracy Wydziału Architektury, Budownictwa i Urbanistyki:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730-1530
wtorek: 800-1600
Opłaty
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Do wykonywania robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia można przystąpić, jeżeli w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
- Zgłoszenie jest ważne nie dłużej niż 3 lata od określonego w zgłoszeniu terminu rozpoczęcia budowy lub wykonywania robót.
- W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia, właściwy organ nakłada w drodze postanowienia obowiązek uzupełnienia brakujących dokumentów w określonym terminie, a w przypadku ich nieuzupełnienia - wnosi sprzeciw w drodze decyzji.
Nałożenie obowiązku, o którym mowa powyżej, przerywa bieg terminu 21 dni na wniesienie przez organ sprzeciwu.
Do budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo budowlane („budynki mieszkalne jednorodzinne do 70 m2”), można przystąpić po doręczeniu zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Wydział Architektury, Budownictwa i Urbanistyki
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
pokój nr 131 tel. (34) 310 95 35 - dot. Gmin: Lipie, Miedźno, Opatów, Panki, Popów, Przystajń
pokój nr 111 tel. (34) 310 95 31 - dot. Gmin: Kłobuck, Krzepice
pokój nr 110 tel. (34) 310 95 29 - dot. Gminy: Wręczyca Wielka
pokój nr 112 tel. (34) 310 95 32 - dot. wydawania dzienników budowy
pokój nr 130 tel. (34) 310 95 34 - Naczelnik Wydziału
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który tą decyzję wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
- Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
W przypadku budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo budowlane ("budynki mieszkalne jednorodzinne do 70 m2") wyłączono możliwość zgłoszenia przez organ administracji architektoniczno-budowlanej sprzeciwu do dokonanego przez inwestora zgłoszenia. Do budowy można przystąpić od razu po doręczeniu organowi administracji architektoniczno-budowlanej odpowiedniego zgłoszenia wraz z kompletem dokumentów.
Skargi i wnioski
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
- Pisemnie pocztą tradycyjną.
- Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.).
Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.